- COED (27-11-09) -

DESCRIPCIÓ

La Lluïsa Cirera va comença la classe advertint-nos que els blogs els portavem enderrarits i que les etiquetes havien d'estar en un lloc visible. També ens va informar que després d'exposar el treball de Territori hauríem d'entregar un guió.

A continuació van recitar des de la Clara Boix fins a l'Anna Español.

Quan vàren finalitzar van iniciar els debats.
El primer debat era a favor o en contra de l'educació tradicional. Els que estaven a favor deien que és estricte i exigent, tenen mètodes generals i no fan individualitzacions del alumnes, gran transmissora de coneixements i sobretot un respecte mutu on es manté el rol de mestre-alumne. Els que estaven en contra, per tant a favor de l'escola actual manifestaven que esta centrada en els interessos i necessitats dels alumnes, que aquests interioritzen els coneixements, tenen càrrecs a classe, comencen a tenir responsabilitats i per tant autonomia, experimenten per estimular així entendre el sentit i la finalitat de l'aprenentatge.
El segon grup va fer un debat sobre l'autoritat a l'aula. Els que estaven a favor remarcaven que havia de ser evident aquesta presència a l'aula, sinò hi habia una falta de valors bàsics, que no recolzen ni el maltractament ni volen tornar al càstic instructius però ha d'haver uns límits necessaris. L'autoeducació és autodisciplina, és necessiten càstics educatius per la autoreflexió de l'alumne. El grup en contra deien que el mestre havia de ser una persona respectable i admirable, el diàleg es positiu i l'educació hauria de ser respectuosa reciprocament. És més dificil imposar que col·laborar tothom.




REFLEXIÓ

Es nota que cada vegada les recitacions són millors, més gent de la classe ja s'ha fet conscient del que suposa fer això per tant hi ha més respecte i ànims. Pel que fa als debats... del primer jo no en tinc cap dubte que m'agrada molt més l'educació actual que la tradicional, és molt més oberta i dinàmica, del segon penso que s'hauria de trobar un punt intermig, sense autoritat però si trobar-nos la figura del mestre com a guia que respectin els alumnes.




APROFUNDIMENT



És interessant com en 40 anys ha cambiat tant la posició del mestre com dels alumnes i dels pares sobretot, potser s'han convertit més protectors perquè ells van tenir una infància més dificil?

No hay comentarios:

Publicar un comentario