-L'OPINIÓ DE BILL GATES-


'L'EDUCACIÓ, CLAU PER PROGESSAR EN LA VIDA'


L'escola secundaria i la Universitat són imprescindibles. Perquè convé especialitzar-se en alguna disciplina. La lectura, un complement de l'estudi. Centenars d'estudiants m' envien anualment cartes per e-mail demanant-me consells sobre què han d'estudiar o si està bé abandonar la Universitat, que és el que jo vaig fer. També hi ha pares que em pregunten com poden garantir-li als seus fills un futur millor. El meu consell és simple : els joves han d'aconseguir la millor educació aprofitant les oportunitats que oferixen el col·legi secundari i la Universitat.

És cert que vaig abandonar la Universitat quan vaig començar amb la meva empresa, però la decisió la vaig adoptar després de tres anys a Harvard. Encara avui desitjaria tenir més temps per a reprendre els meus estudis. Tal com ho he dit abans : ningú ha d'abandonar la seva carrera universitària tret que crea que se li presenta la gran oportunitat de la seva vida. I inclusivament en aquestes condicions ha de pensar-ho dues vegades.

Una de les persones que em va escriure és Kathy Cridland, una mestra d'escola primària de Ohio; ella em va escriure una carta en la que deia: 'Diversos dels meus alumnes diuen que vostè ni tan sols va acabar el col·legi secundari. Però com va obtenir èxit en la vida, els meus alumnes creuen que no cal preocupar-se molt per tenir una bona educació'. El que em diu la senyora Cridland no és exactament així, doncs si vaig acabar, almenys, els meus estudis secundaris.

(...) Les escoles no són els únics llocs per a aprendre: una persona pot estudiar en una biblioteca. No obstant això, per a aprendre una mica en profunditat es requereix compartir l'ensenyament amb altres persones, formular preguntes, sotmetre idees a un intens escrutini i posar a prova la seva capacitat. Això sol requerir més que la lectura de llibres.



VALORACIÓ

És veritat que la sabiesa sempre s'ha trobat en les biblioteques, tant pels llibres de text, llibres de lectura, revistes, diaris... però l'ensenyament recíproc amb altres persones que t'envolten és molt profitós. Posar-se a prova, fer-se gran interrogants i veure les teves capacitats són accions molt valuoses per cadascú de nosaltres per formar-nos com a persona tant físicament com mentalment.

Mentre estava llegint l'article em preguntava com pot ser que tantes persones li demanin consell, però bé, seguim, el que he trobat positiu és com a resposta aquest article. Té molta raó a l'hora de manifestar que l'educació és essencial, tal com diu el títol, que encara que a ell se li presentes aquesta oportunitat d'empresa, nosaltrem hem de treballar per aconseguir això i més objectius.



*M'ha fet gràcia trobar aquest article per això he dedicat aquesta entrada a la seva exposició i a la meva petita valoració.
*Enllaç de la pàgica web on he trobat l'article
->

No hay comentarios:

Publicar un comentario